Web Analytics

 

Web analytics is een uitstekend platform dat allerlei belangrijke informatie toont over je site gebruik. Vragen als: waarom haken bezoekers op bepaalde momenten af, wat is de bounce rate van een bepaalde pagina en wat moeten we doen om onze doelstellingen te bereiken, kunnen via web analytics worden beantwoord. Hiermee is het ook mogelijk om in kaart te brengen hoe bezoekers bij je site terechtgekomen zijn en hoe je deze bezoekers kunt triggeren om terug te komen. Web analytics is meer dan Google analytics. Met web analytics maken wij het mogelijk om met een frisse kijk allerlei analyses voor je website of shop uit te voeren. Ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen, neem gerust contact met ons op!

web analytics gedrag
web analytics resultaten

Gedrag

Het gedrag van bezoekers op je site kan met web analytics inzichtelijk worden gemaakt. Zo kan worden bekeken hoelang bezoekers op een bepaalde pagina blijven en welke pagina’s worden bezocht. Een koppeling met het aantal conversies is hierbij ook denkbaar evenals hoe bezoekers op je website navigeren. Middels rapporten kunnen wij dit achterhalen. Het doel is om inzichten en verbeteringen te bewerkstelligen met als uiteindelijke resultaat meer conversies.

Wie zijn je bezoekers en hoe komen ze op je website terecht?

Met web analytics kunnen we bezoekers analyseren met als doel een beeld van ze te kunnen vormen. Wie zijn zij, waar komen ze vandaan en via welk medium zijn ze op je website terechtgekomen. Zijn je bezoekers afkomstig uit betaald verkeer, direct verkeer, mobiel verkeer of organisch verkeer. Ook het geslacht en de leeftijd van je bezoekers kunnen belangrijk zijn om te weten, om zo je marketing hier op af te stemmen. Met verscheidene soorten rapporten wordt dit duidelijk en kun je gerichter inspelen op bepaalde segmenten. Dit zijn allemaal vraagstukken die duidelijk kunnen worden gemaakt met de inzet van web analytics. Wij kunnen je hiermee helpen waardoor je website beter gaat functioneren en knelpunten opgelost worden.

Remarketing

Met web analytics kun je ook remarketing toepassen zodat het mogelijk is om bruikbare informatie van bezoekers te vergaren. Hierbij kunnen inzichten worden verkregen van bezoekers die producten of diensten hebben bekeken of in het winkelwagentje hebben gegooid, maar niet over zijn gegaan tot aankoop.

Doelstellingen en resultaten

Zoals gezegd wordt met web analytics allerlei informatie over je website bijgehouden. Dit is essentieel wanneer je wilt kijken of doelstellingen behaald zijn en om ‘nieuwe’ doelstellingen op te zetten. Wij houden deze statistieken nauwlettend in de gaten en zullen je op de hoogte houden als we tot nieuwe inzichten komen en verbeterpunten zien, met als doel een beter resultaat.