Local Search: 5 tips om je lokale vindbaarheid te optimaliseren

blogfoto

Tegenwoordig zijn er zoveel manieren om je online marketing uit te zetten dat je er als ondernemer of website eigenaar duizelig van wordt. Een van deze vormen is local search. Dit wordt steeds belangrijker, wat mede wordt veroorzaakt door het mobiele gebruik van mensen. Conversability wil je met deze blog 5 tips geven om het maximale uit local search te halen.

1. Zorg voor accurate informatie over je bedrijf

Dit is misschien wel een van de meest belangrijke aspecten voor optimale local search resultaten. Informatie over je bedrijf of website moet kloppen, up to date en vooral toegankelijk zijn. Dit geldt niet alleen voor je eigen website maar ook voor bedrijfsprofielen of gegevens in lokale zoekmachines. Dus als je deze informatie gaat updaten, dan is het van belang dat je dit overal aanpast waar je deze informatie verschaft. Als deze informatie verschillende is per kanaal dan zullen klanten je minder snel vinden en zorgt ook voor een verminderde vindbaarheid in zoekmachines.

2. Een mobiel vriendelijke website/shop

Niet alleen wordt er steeds meer met mobiel gesurft, maar voor local search is het mobiel toegankelijk maken van je website van cruciaal belang. Zo kun je denken aan het responsive maken van je site maar ook een mobiel thema kan enorm bijdragen. Wanneer je dit niet hebt en je website is niet goed toegankelijk vanaf mobiel dan zullen bezoekers al gauw naar je concurrent gaan. Je kunt hierbij denken aan pagina’s die niet laden, heel langzaam zijn, slechte afmetingen of dat mensen basis informatie niet kunnen vinden. Zorg dus voor een goede mobiele interface. Zo zou je binnen Google Analytics kunnen kijken naar het gedrag van mobiele gebruikers, welke pagina’s ze bezoeken en welke informatie ze naar op zoek zijn. Vervolgens kun je de punten identificeren die je kunt verbeteren.

3. Zorg voor visuele content zoals foto’s en video’s

Het is heel prettig voor klanten om je website te voorzien van foto’s, video’s en bijvoorbeeld een kaart met de route beschrijving. Niet alleen vinden consumenten dit aantrekkelijk, ook is het goed voor je SEO en zal het je online zichtbaarheid significant verbeteren. Je kunt hierbij denken aan een filmpje op de homepage over je bedrijf of website.

4. Gebruik van Social Media

Waarschijnlijk doe je al aan social media zoals Facebook en Twitter, maar er zijn meerdere social media die aanzienlijk je lokale vindbaarheid kunnen verhogen. Heb je bijvoorbeeld al een Google+ account aangemaakt, Pinterest, Linkedin en Instagram? Met deze platformen kun je je verbinden met potentiële klanten, om zo je lokale business te laten groeien. Betrek je volgers, vraag ze om hun mening te delen en laat zien dat ze belangrijk zijn in de ontwikkeling van je business.

5. Begin met bloggen

Bloggen heeft niet alleen SEO technische voordelen. Je wilt top-of-mind zijn, dus zorg dat je schrijft over lokaal nieuws, tips, mijlpunten die je bereikt hebt of updates vanuit de industrie waarin je werkzaam bent. Zo kun je lokaal echt autoriteit en respect opbouwen.

Deel dit bericht...
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *