Veel gestelde vragen

 

Wat is het nut van een SEO scan?

SEO, ofwel search engine optimization is veel omvattend en er zijn wel 200 factoren die bijdragen aan jouw succes in zoekmachines. Wij adviseren om zo nu en dan een SEO scan te laten doen om zo eens een frisse blik te hebben op de huidige staat van je site of shop. Je hebt zelf geen tijd om je te verdiepen in al deze factoren, bovendien kijken wij er met onze expertise heel anders naar. Daarom hebben we het mogelijk gemaakt om zelf je SEO scan te doen. Hierin worden meer dan 30 belangrijke aspecten bij langs gegaan.

Waarom zou ik vandaag nog met Adwords beginnen?

Wat wij bij onze klanten zien is dat bij Adwords voor iedere euro die je erin steekt, je er minimaal 3 euro voor terug krijgt. Het mooie aan Adwords is dat jouw advertentie pas getoond wordt als mensen zoeken naar het product of de dienst die jullie aanbieden dus het is echt gericht adverteren (mits je je account goed inricht). Je betaalt pas als mensen op de advertentie klikken, zo trek je relevant verkeer naar je site of shop.

Wat is splittesting?

Split testen is eigenlijk het maken van een kopie van je advertentie en daar vervolgens één aspect aan veranderen, zo kun je testen welke advertentie het beter doet om zo continu je advertenties te verbeteren.

Wat zijn highlight extensies? 

Door middel van highlight advertentie-extensies kun je meer tekst toevoegen aan je zoekadvertenties, hiermee geef je meer informatie over je producten of je bedrijf. Zet hier bijvoorbeeld je unique selling points in! Klik hier voor meer informatie.

Waarom zijn sitelinks interessant voor mijn Adwords advertenties?

Ook dit is een manier om extra informatie toe te voegen aan je advertenties, echter in een andere vorm. Sitelinks zijn eigenlijk snelkoppelingen onder je advertenties waarin je linkjes plaatst naar de meest relevante onderdelen van je website of webshop.

Ik heb een hoge ranking op een woord, maar traffic blijft achter, hoe is dat mogelijk?

Een hoge ranking op zich draagt niet bij aan de hoeveel traffic, het gaat om het woord waar je op rankt. Waarschijnlijk heb je een hoge ranking op een woord waar weinig op gezocht wordt. Het is daarom belangrijk om eerst een zoekwoord analyse te doen, waar zoekt je doelgroep op en hoeveel concurrentie zit er op dat woord.